Discussing about innovation of planification at coal mining companies in Vinacomin in the current context

  • Affiliations:

    Faculty of Economics and Business Administration, Hanoi University of Mining and Geology, Vietnam

  • *Corresponding:
    This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Received: 18th-Aug-2020
  • Revised: 3rd-Sept-2020
  • Accepted: 31st-Oct-2020
  • Online: 31st-Oct-2020
Pages: 111 - 117
Views: 1507
Downloads: 444
Rating: 5.0, Total rating: 44
Yours rating

Abstract:

Planification is the first function of management process. It has important role to guide and coordinate the other works of enterprise. Coal mining companies in Vinacomin are big ones, operating in the parent companies – subsidiary companies model, so the planification is more important. But these companies have operated from planification mechanism to market mechanism, so planification of them also has some weakness which be effected by habit or experience from old mechanism. Furthermore now Vietnamese Coal Market have had lots changes. The Government is also having the guide to establish and develop Vietnamese Coal Market. So it is essential to innovate planification of coal mining companies in Vinacomin to be suitable with the current context. The paper use some research methods such as theoretical research method; statistical method,… to clarifi necessity of innovating planification of coal mining companies in Vinacomin; establishing theoretical frame work about innovation planification of companies; guiding to innovate planification of coal mining companies in Vinacomin in the current context.

How to Cite
Le, D.Chieu 2020. Discussing about innovation of planification at coal mining companies in Vinacomin in the current context (in Vietnamese). Journal of Mining and Earth Sciences. 61, 5 (Oct, 2020), 111-117. DOI:https://doi.org/10.46326/JMES.KTQTKD2020.15.
References

Bộ Công Thương, (2018). Công văn số 146/BCT-DKT, ngày 08/01/2018 của Bộ Công Thương về việc xây dựng đề án phát triển thị trường Than Việt Nam.

Chính phủ, (2007). Quyết định 1855/2007/QĐ-TTg, ngày 27/12/2007 của Thủ tướng Chính phủ duyệt Chiến lược phát triển năng lượng Quốc gia của Việt Nam đến năm 2020, tầm nhìn đến năm 2050. 

Chính phủ, (2008). Quyết định số 89/2008/QĐ-TTg, ngày 07/7/2008 của Thủ tướng Chính phủ phê duyệt chiến lược phát triển Ngành Than Việt Nam đến năm 2015, định hướng đến 2025.

Chính phủ, (2012). Quyết định 60/QĐ-TTg, ngày 09/01/2012 của Thủ tướng Chính phủ phê duyệt Quy hoạch phát triển ngành Than Việt Nam đến năm 2020, có xét triển vọng đến năm 2030. 

Công ty CP Tư vấn đầu tư Mỏ và Công nghiệp – Vinacomin, (2019). Nghiên cứu phát triển thị trường than Việt Nam, gắn sản xuất kinh doanh than theo cơ chế thị trường và đảm bảo an ninh năng lượng quốc gia. Thuyết minh báo cáo Đề tài KHCN cấp Bộ Công Thương, Mã số: KC.06/16-20. Việt Nam, 215 trang.

Nguyễn Thành Độ, (1993). Đổi mới công tác kế hoạch hóa trong các doanh nghiệp công nghiệp nhà nước ở Việt Nam hiện nay. Luận án tiến sĩ khoa học kinh tế, Trường Đại học Kinh tế Quốc dân. Việt Nam.

Hiệp hội Năng lượng Việt Nam, (2012). Niên giám Năng lượng. Việt Nam, trang 17.

Naqshbandi M. M. and Kaur, S., (2015). Theories in Innovation Management. Selected Theories in Social Science Research, UM PRESS. Page. 41-51.

Quốc hội nước CHXHCN Việt Nam, (2013). Luật Khoa học và Công nghệ 2013. Việt Nam.

Phạm Đình Tân và Đặng Huy Thái, (2003). Giáo trình Hoạch định chiến lược và Kế hoạch hóa doanh nghiệp công nghiệp mỏ, Trường Đại học Mỏ - Địa chất. Việt Nam, trang 3.

Bùi Đức Tuân và cộng sự, (2005). Giáo trình Kế hoạch kinh doanh. NXB Lao động - Xã hội. Việt Nam, trang 9-13.

Website://vinacomin.vn.

Nguyễn Như Ý, (1998). Đại từ điển tiếng Việt. NXB Văn hóa Thông tin. Việt Nam.

Yezersky, G., (2007). Trends in Computer Aided Innovation, ed. Leon-Rovira, N. Springer, IFIP International Federation for Information Processing, Vol. 250. Austria, page. 45-55.